Alla inlägg under september 2014

Av André Aldenhov - 30 september 2014 21:44


Hemma-gym idag. Skönt att bara kliva upp på motionscykeln en stund och sen stå och snurra lite kettlebell. Känns som om man knappt tränat, men det har man. Känner alltid av kettlebell-träningen dagen efter.


...och jag känner inga obehag kring knäet efter gårdagens lyft. Gött!


...och vad jag ska träna imorgon har jag ingen aning om. Vi får väl se. Ska jag vara riktigt ärlig, så tror jag inte att det blir någon träning alls. Men man vet ju aldrig...


Löjligt lite jag tränar egentligen. Känns liksom inte troligt att jag någonsin ska kunna ta i med lyftning igen. Kombinationen av knäoperation och tappad form verkas svår att besegra. Å andra sidan har jag ju varit i oerhört mycket sämre fysisk form än vad jag är nu och ändå lyckats "komma tillbaks" till lyftningen igen. Inga riktiga resultat såklart, men iallafall bra träning/ höjd tolerans. Så vi får väl se om kroppen håller och viljan finns.


...och tycker man att det är segt att sitta på motionscykeln så kan man ju alltid göra något annat under tiden. Själv brukar jag läsa lite =).

Av André Aldenhov - 29 september 2014 19:30


God inspiration är aldrig fel om man känner att man vill ta ett kliv framåt i gymet. Idag fanns det väldigt mycket energi i lokalen, så det kändes helt rätt att köra lite stöt. Dessutom hade jag resonerat lite med mig själv idag och kommit fram till att det nog var dax att göra några lyft igen. Förkylningen avbröt förra försöket, men den här gången ska jag försöka hålla i lyftningen ungefär 2 gånger per vecka. Reps-stötte lite utan belastning och avslutade med några stötdrag på 70 kilo. Därefter avbrötjag passet, nöjd och glad med det jag kört. Inte ont någonstans =). Ska bli spännande att känna hur det känns imorgon...

Av André Aldenhov - 28 september 2014 09:42


Har tagit bort ett tidigare inlägg och de tillhörande kommentarerna. Jag hade skrivit ett svar på en kommentar och en av mina läsare blev väldigt illa berörd av det jag skrev. Det var aldrig min mening att provocera någon, det är inte det som är mitt mål med denna bloggen. Ber honom om ursäkt här och kommer att göra det om jag träffar honom.


Av André Aldenhov - 27 september 2014 23:37


Igår blev det gym och det blev det idag med. Två helt olika pass dock. Gårdagen blev lite singel-knäböj och idag undvek jag ben helt och hållet. Båda passen innehöll förståss gym-varv, fast idag lade jag tyngdpunkt på nacke och igår på triceps/ rotation. Kanske ta lite vila imorgon men jag är inte helt säker.

Av André Aldenhov - 25 september 2014 19:19


Nu blev det äntligen ett pass i gymet igen! Körde igång en bra värmning och bra rörlighet för knäet. Slängde in ett gymvarv och sen gick jag över till knäböj. Längesedan jag körde just knäböj och det kändes riktigt bra. Tyvärr kände jag en bit in i knäböjpasset att jag inte blivit kvitt förkylningen än. Kraften försvann, muskler och leder började göra ont. Bara att avbryta (efter lite extra rotationer). Finns ingen anledning att fortsätta trycka på. Slutar bara med att förkylningen bryter ut på riktigt. Lite trist, fast kul att jag hann köra en hel del innan jag fick ge upp.

Av André Aldenhov - 24 september 2014 22:33


Ingen träning idag heller, men vi får väl se vad morgondagen har att ge... Gonatt =)!!

Av André Aldenhov - 20 september 2014 17:22


Vissa dagar är inte träningslusten på plats. Idag var en sådan dag. Lite mera förkylning, lite trötthet och lite annat. Hade ändå planerat in att ta det lugnt idag. Kanske köra lite hemma-fys, men inte mer. Men helt plötsligt passade det väldigt bra in i dagsplanen om jag svängde ner en runda på gymet, så det gjorde jag. Nöjde mig med ett enkelt pass. Lite rörlighet för knäet, ett gymvarv och några hopp. Inte så mycket alltså, men naturligtvis bättre än inget alls!! Tror dessutom att jag lyckades hålla det på en sådan nivå att jag (förhoppningsvis...) inte förvärrade förkylningen. Men det vet jag imorgon när jag vaknar...

Av André Aldenhov - 18 september 2014 19:15


Jäklar vad det känns i sidorna... Körde rotationer 3 dagar i rad. Har inte kört det på jättelänge, så jag kan ju inte påstå att träningsvärken kommit ovänat. Men precis som vanligt så är det både skönt och inte skönt typ.

Vilar idag. Har jränat 4 dagar i rad och förkylningen är oförändrad. Vill helst inte att den bryter ut rejält, så jag slänger in  vilodag nu när kroppen dessutom berättat att lite vila skulle vara bra. Eller rättare sagt: kroppen vill mer, fast knäet avslöjade trötthet igår.

Ska försöka köra 2 pass under helgen, varav 1 pass på gymet. Får se om det blir så =).


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards