Alla inlägg under maj 2013

Av André Aldenhov - 23 maj 2013 13:00

Härlig känsla när kroppen känns något bättre än förväntat. Alltså ungefär så som man hoppats men inte riktigt vågat tro. I det läget vore det naturligtvis smart att ta det försiktigt så den behagliga känslan fick stanna ett tag. Fast så kommer det såklart inte att bli =). Istället kommer jag att passa på med några extra ton, förutsatt att kroppen håller genom hela passet. Hoppas det lyckas!


Har börjat pusha ganska friskt för SM-veckan nu. Hoppas att alla som befinner sig i eller i närheten av Halmstad den 1:a juli dyker upp i Arenahallen och kollar lyftning! Dessutom bör man gå dit även dagen efter när det är dax för damlyftningen. Har även hört ett rykte från säker källa att det kommer att bli styrkelyft under SM-veckan, men jag minns inte exakt när. Dra dit och kolla ni som gillar böj/bänk/mark!


Måste få ihop en plan om hur mina stöt-maxningar ska gå till. Innan denna veckan är slut bör jag gjort ett stötpass (dock utan att maxa) och i veckan som kommer "måste" jag upp och testa. Vilken motivationskick ska jag använda mig av. Undrar om Martin R. tränar helger...??!

Av André Aldenhov - 23 maj 2013 07:17

Klart irriterande... Är inne i en ganska så avgörande period av träningen just nu och ingenting fungerar! Inte så att träningen avbrutits men det lossnar liksom inte. Förkylning som stoppade upp det mesta och småproblem med benen som gör att jag inte kan ladda på för fullt. Dessutom får jag inte dieten att flyta på. Visserligen har jag börjat äta efter "tidsmallen" men jag har inte börjat äta de rätta mängderna än. Behöver styra upp intaget nu känner jag! Men jag lyckas iallafall hålla uppe träningen hyfsat och jag vet ju att om jag bara fortsätter pressa på i detta läget så kommer snart släppet. Vet att grunden finns där och då brukar det bara handla om att hitta lite aggressivitet i lyften så är snart känslan tillbaks. Visserligen länge till tävling så jag får inte börja "tävlingstoppa" redan nu, men jag måste hålla uppe det explosiva på ganska höga vikter. Har nämligen märkt av att den inte kommer tillbaks lika snabbt längre som den gjorde förr. Vill alltså ligga på med hyfsat många lyftpass och en ganska hög intensitet. Tyvärr räcker inte den mentala energin till för att lyckas så bra som det hade behövts men om jag bara kommer nära nog så...

Av André Aldenhov - 22 maj 2013 21:56

Tillbaks i träning igen! Har haft lite förkyld näsa men i övrigt har det kännts bra idag. Har under dagen märkt hur kraften kommit tillbaks. Ville visserligen inte träna stenhårda reps eftersom puls kanske inte är det allra bästa direkt efter förkylning, fast några dubblar kan man ju orka =).


Knäböj bak: trippel 120*2 set, trippel 140, dubbel 160, dubbel 172(lätt och relativt smärtfritt)

2 sorters axlar, 2 sorters press, triceps


Väldigt nöjd med detta såhär nära efter en förkylning. Framförallt nöjd med 2 saker: att inte puls/flås trots att jag körde med kort eller knappt någon vila mellan knäböjseten och att det inte (nåja...) gjorde ont i knäna med knäböj! Hoppas nu bara att det inte blir något bakslag imorgon. Om morgondagen känns bra så vet jag att förkylningen är besegrad (för denna gången) =)!

Av André Aldenhov - 21 maj 2013 20:12

Idag har jag haft ännu en dag av planerad vila. Förkylningen verkar ha avstannat och med lite tur så blev det inte så illa. Har varit väldigt sömnig dock och tog mig en liten eftermiddags-lur. Kändes bra. Den dåliga känslan i knäets insida är försvunnen och det var nog en ren följd av förkylningen. Inget att bry sig om. Om inte förkylningen vänder och plötsligt blir sämre igen så blir det träning imorgon. Hoppas hoppas hoppas...

Av André Aldenhov - 20 maj 2013 22:15

Har en lite märklig känsla på insidan av vänster knäskål idag. Aldrig känt nånting där förut. Äh, säkert inget att oroa sig över. Vanligt att man får ledvärk när förkylningen slår till. Visserligen känns det just nu som om det är under kontroll, men det finns ju i kroppen så...


Beslutat mig för att det är passiv vila även imorgon oavsett hur det känns. För nära förkylningen och när jag väl sätter igång igen så tänker jag göra det rejält! Lika bra att vila en dag extra. Hoppas bara att det blir frivillig vila och inte för att kroppen säger att jag måste...

Av André Aldenhov - 20 maj 2013 19:59

Svårt uttråkad så fort man blir lite förkyld. Alltså om man är såpass pigg att man inte är sängliggande men för seg för att göra någonting vettigt. Inte så att jag hellre är sängliggande men det är irriterande att inte kunna gå för fullt. Får nöja mig med kaffe och mer kaffe!

Av André Aldenhov - 20 maj 2013 18:26

...och förkylningen börjar få ett visst grepp men jag går till motangrepp och hoppas att det funkar: ingen träning idag och Echinagard var 15:e minut. Klart irriterande eftersom jag inte har tid att missa någon träning just i denna perioden. Hade velat få ihop några fler ton innan denna veckan var slut men... Förr i tiden hade jag nog kört järnet ändå men om jag gör det nu så kommer nog slaget att vara förlorat...

Av André Aldenhov - 20 maj 2013 09:55

Något sent, men här kommer gårdagens träningspass i klartext:


Knäböjning fram: trippel 110, dubbla på 130*2 set, singlar på 150 och 162

Marklyft: trippla160*2 set, trippel 180, dubbel 200 och singel 220

Dips, latsdrag


Har en förkylning på väg. Motarbetar stenhårt och just nu leder jag kampen. Får se vem som vinner...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards