Alla inlägg under april 2014

Av André Aldenhov - 20 april 2014 12:05


Superset på bänkpress och cykel. Förmodligen första gången jag körde den komben. Men jag fick ihop de repsen jag ville ha+ att jag fick rört lite på knäna. Perfekt! Dessutom gjorde jag ett varv ute i hantel-gymet. Bra pass =)!

...och trevliga ryck-diskussioner med Claes. Känns som att han fortfarande är på rätt väg.

Av André Aldenhov - 19 april 2014 21:30


Min första landskamp gjorde jag i fina gamla sporthallen i Halmstad. Samma sporthall som HK Drott hade som sin fruktade hemmaplan, samma sporthall som Blagoiev ryckte 195 kilo i. Vi var ett 10-mannalag om jag inte minns fel... 2 av de andra som var med får vara dagens bidrag till "Gamla arkivet". Fredrik Adolfson och Jimmy Olsson, två galet starka snubbar. Vill minnas att vi avslutade på Charlies...


 


 

Av André Aldenhov - 19 april 2014 20:56


Heldag i Göteborg idag och en liten snabbrunda till Västra Frölunda. Inget utrymme för fys idag. Men imorgon hade jag tänkt komma igång med lite förberedande knä-rehab inför operationen. Cykel, balansplatta och kettlebell fram tills nästa måndag, sen får vi se därefter hur rehaben ska se ut. Hoppas det går bra...

Av André Aldenhov - 18 april 2014 15:22


Hörde att det blir endagars-läger i Borås nästa helg. Bra initiativ! Vet inte om det blir fler klubbar än Mark och Borås, fast det är kanske fullt tillräckligt =). Tyvärr kan jag inte vara där, vilket jag hoppats. Har andra uppdrag den dagen och nästa som prioriteras. Fast kanske nästa gång... =)

Av André Aldenhov - 17 april 2014 18:58


Dax för "Gamla arkivet" igen! Slänger upp några fina gruppbilder. Jag och Björn är med på de flesta och dessutom dyker det upp en del andra. Men eftersom Poppe är den enda som är med på alla bilderna så kallar jag dagens serie för "Poppe special". Notera bilden med pingisracket. Den var i Trelleborgs Allehanda så många gånger att det fanns folk i Trelle somn trodde att Poppes framgångar kom i bordtennis. Underbart =)!!

 

 

 

 

 

 

Av André Aldenhov - 15 april 2014 21:30


Mindre än 2 veckor kvar till operationsdax och nu börjar de framtida fysmålen så smått att ta form. Eftersom jag inte har en aning om hur det här kommer att bli så är det inte så lätt att formulera konkreta mål. Det kommer att finnas ett primärt mål som handlar omm att sköta rehab så bra som möjligt. Därefter finns bara förhoppningar. Men det är kanske just dessa förhoppningar som höjer rehab-ambitionen. Hade varit fantastiskt om det leder till att jag kan börja cykla igen. Hade även varit mumma om jag kunde börja göra lite högrepetitionsserier i knäböj så småningom. 10:or på 40 kilo, typ. Sen finns det ännu större förhoppningar än så ( som inte har med tyngdlyftning att göra ), men det hänger naturligtvis på hur operation och rehab går. Kommer att bli spännande...

Av André Aldenhov - 14 april 2014 18:15


Har fortfarande inte lyckats leta fram några bilder eller filmer från helgens serietävling... Inte säker på om det var någon som hade kameran framme. Jag får fortsätta med mina "efterlysningar" så kanske jag hittar något till slut =).

Av André Aldenhov - 14 april 2014 14:48


Hittade våran lagpoäng på STF:s hemsida (snabba uppdateringar. Bra!) och kunde konstatera att vi hade långt över 1400 poäng (1437)! Undrar om Marks TK någonsin haft så högt resultat med seniotlaget...

...och med det så hamnade vi ungefär mitt i serien.

...men jag undrar fortfarande hur många  "gubb-poäng" jag lyckades samla ihop?!

...och knäet har bestämt sig: operation är nödvändigt!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards