Alla inlägg under mars 2013

Av André Aldenhov - 12 mars 2013 13:55

Igår blev det inget inlägg. Bloggen låg nere precis när jag skulle skriva lite och sen blev det liksom inte av... Nu är jag iallafall igång igen! Tänkte bara skriva några rader om vad som planeras ikväll. Det blev faktiskt ingen träning igår och det tror jag att jag mår bra av. Hade kört kroppen lite över gränsen och nu vill komma i fas med hälsan igen. Knäna...  Hursomhelst så blir det ryck ikväll om känslan finns där. Ska köra ihop med Claes ikväll. Kan bli kul!



Av André Aldenhov - 10 mars 2013 13:07

Nu börjar det bli kämpigt i träningshallen... Varken kroppen eller själen är laddad nu. Skulle kört lite knäböj i morse, men kände tidigt att det inte var läge för det. Körde istället genom kroppen med lite byggövningar, dessutom på lättare vikter än jag brukar. Kändes nödvändigt.


Bänkpress(bred), axlar, 2 sorters rodd, armdrag, goodmorning och press.


Däremot hade jag ett trevligt samtal med både Raimo och Claes i morse. Alltifrån gamla minnen till nutid och framtid. Det räddade verkligen dagens träningsrunda. Tack =)!

Av André Aldenhov - 9 mars 2013 09:41


Gårdagens 135-stöt. Man kan se att trycket inte riktigt är där i överstöten och på sista vändningen syns det att kraften är helt slut redan i draget. Tycker inte att det är ett problem. Att jag gör lite "vilje-lyft" i stöten är ett positivt trendbrott. Om det håller i sig så kommer nog resultaten! Här är filmen:



 

Av André Aldenhov - 9 mars 2013 09:30


Igår blev det alltså en 135-stöt (och ett par extra vändningar)och idag betalar jag priset... Nu är det inte bara lite ömt i låren utan nu börjar det närma sig ett riktigt problem med knä/lår. Måste komma på vad jag ska göra åt det. Vila idag till att börja med. 135 är förresten mitt "gubba-rekord" så det är kanske inte så konstigt att det känns lite överallt. Extra trött i bröstrygg efter sista extra-vändningen. Vill man kolla lyftet så kommer en video om en stund.

Av André Aldenhov - 8 mars 2013 20:46

Enligt ursprungsplanen skulle jag kört stöt idag. Sen ändrade jag planen till att köra en maxning i knäböj bak. Plötsligt hamnade jag mitt i ett spännande resonemang om "stegen" tidigare idag och då ställde jag om tänket till att köra knäböj bak-stege. Så när jag väl hamnade i lokalen sö körde jag...stöt! Det jag tänkt från början alltså. Förklaring: ville helst ha stöt men trodde inte att jag skulle klara att hitta tillräckligt med energi och inspiration för att orka. Därför ändrade jag till knäböj. Men när jag väl var på plats så kände jag att viljan fanns så då gick jag på med ursprungsplanen. Så kan det bli ibland... Hursom helst så blev det ett riktigt bra stötpass. Film finns och kommer senare:


Stöt (+ vändningar) dubbel 100*2, singel 115, singel 125 och 1+2 på 135

3 sorters press, bic/tric, latsdrag, bencurl bak och 2 sorters hopp





Av André Aldenhov - 7 mars 2013 19:59

Äter hysteriskt mycket nuförtiden. Dessutom med en del kolhydrater. Men så var det ju tänkt ända från början: inte äta noll kolhydrater ( som före förra SM), utan att äta lite eller lagom, för att sedan kunna göra en jämförelse. Funkar precis enligt planen än så länge.


Har fått lite märkligt ont i handled/lillfinger. Fattar verkligen ingenting! Kan inte minnas att jag gjort något dumt med den delen av handen och jag har absolut aldrig haft ont där förut. Jisses vad kroppen faller i bitar, hahaha =)!!


Ingen träning idag, men imorgon drar det igång igen. Då blir det (förmodligen) ben och drag. Tror nämligen inte att jag kommer att bli sugen på stöt-max imorgon...

Av André Aldenhov - 6 mars 2013 21:45

Hade egentligen inte tänkt ta med den här filmen. Jag menar, hur intressant är det att se en knäböj på en lätt vikt? Själv var jag väldigt nyfiken. När jag såg hur pass bra den var (tycker iallafall jag...) så tänkte jag att den ju faktiskt kan få ligga med på bloggen. Så här kommer den:



 

Av André Aldenhov - 6 mars 2013 21:35

Idag fick jag som hastigast säga hej till Borås-gänget som var och hälsade på nere på TK. Trevligt! En i gänget skulle dessutom tävla 3-kamp i Trelle på lördag. Lycka till (och lycka till åt alla de andra med för den delen)! Alltid trevligt att prata ryck, stöt och annat med trevliga människor. Kan ju berätta att Lennart tippade helt rätt: jag tog 160 i knäböj fram idag (lätt, video kommer senare).


Bestämde med Claes att vi ska ha en LCHF-genomgång på söndag. Kul! Fick dessutom veta i måndags att krånglet med Jukkas handled inte var allvarligt utan kommer snart att vara behandlat och körklart igen. Kul för honom =)!


Dagens pass:


Knäböjning fram: dubbel 110*2, singel 130, singel 145 och singel 160 ( lätt och bra, dessutom smärtfritt i knän)

ett varv i gymet (utan vila mellan övningarna) 3 sorters rodd, 3 sorters axlar, 2 sorters press, armdrag

därefter 2 sorters hopp

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards